Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / V Havlíčkově Brodě vyroste nová opravárenská hala

V Havlíčkově Brodě vyroste nová opravárenská hala

11.10.2024 – autor: PETR SLONEK

Především k zajištění kvalitního servisu nových jednotek RegioPanter a RegioFox bude sloužit zcela nová opravárenská hala v depu kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě. Její výstavbu umožní smlouva, kterou České dráhy nedávno podepsaly s firmami Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS GRADE. Smluvní cena činí více než 235 milionů korun bez DPH.

V Havlíčkově Brodě vyroste nová opravárenská hala

Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí dopravce, která se zaměřuje na modernizaci servisního zázemí a zvýšení kvality servisu kolejových vozidel. 
„Významné investice do pořízení moderních vlaků jsou propojené i s novými investicemi do servisního zázemí, kde budeme tyto vlaky udržovat pro cestující ve špičkové kondici. Potřebujeme proto více dlouhých průjezdných hal, v nichž uděláme servisní prohlídky i větší opravy najednou na celé několikavozové jednotce. Právě takovouto halu začneme na podzim stavět v havlíčkobrodském depu, kde mají svůj domov i jednotky RegioPanter a RegioFox. Nová hala nám umožní je opravovat a a vracet je rychleji do provozu,“ vyzdvihl přínosy stavby místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus.

Délka 67 metrů a bohatá výbava
Průjezdná dvoukolejná hala pro údržbu vlaků má mít celkovou délku 67 metrů. Vybavena bude mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu vlakové soupravy a vizuální kontrolu celého vlaku. Nedílnou součástí se stanou i elektromechanické patkové zvedáky, které jsou určené pro zvedání kolejových vozidel, nebo také zařízení pro odsávání výfukových spalin. V boční přístavbě haly rovněž vznikne například zázemí pro zaměstnance nebo skladový prostor.
„Nová hala je určena ke komplexnímu provoznímu ošetření vozidel a ke korektivní údržbě, tedy opravám poškozených dílů a komponentů různého charakteru. Jde tedy o příslušné periodické prohlídky, například podvozků, dveří, brzdového systému a opravy, třeba když dojde k závadě na dveřích, klimatizaci a dalších částech vlaků,“ upřesnil Martin Elstner, ředitel Oblastního centra údržby Východ, pod které spadá servisní 
areál v Havlíčkově Brodě.
Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a také v sousedních regionech, v Pardubickém, Středočeském nebo v Jihomoravském kraji. Technici se zde starají o nové motorové jednotky řady 847 RegioFox, elektrické jednotky 650 RegioPanter, motorové jednotky 844 RegioShark nebo o motorové vozy 841 RegioSpider.
Nejedná se však o první stavbu pro vylepšení zázemí v tomto městě. Už v loňském roce České dráhy v depu v Hav­líčkově Brodě otevřely novou myčku kolejových vozidel.

Chystají se další projekty
ČD navíc hodlají v modernizaci servisní infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myček nebo sanitárních kolejí. „Další podobné stavby chystáme třeba v Českých Budějovicích nebo v Olomouci. V květnu jsme již zahájili výstavbu nové opravárenské haly ve Středisku údržby v Chebu,“ doplnil náměstek Kraus.
České dráhy plánují do roku 2031 investovat do rozvoje svého servisního zázemí přes 12 miliard korun. V tomto období vybudují čtyři nové haly údržby, dalších šest hal rozšíří a zmodernizují. Miliardy korun investují rovněž do nových myček, hygienických kolejí pro čištění souprav, do moderního strojního zařízení a také do nových technologií, jako jsou podúrovňové kolové soustruhy, zařízení nedestrukční defektoskopie nebo digitalizace procesů údržby.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Banány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinekBanány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinek

13.9.2024 - Kvůli zavedení evropského zabezpečovače ETCS na železničních koridorech z Prahy do Ostravy, z Ostravy do Břeclavi a z Břeclavi do Prahy od 1. ledna 2025 zmizí z tuzemských tratí další letitější lokomotivy. V některých… »

Po Branickém mostě opět jezdí vlakyPo Branickém mostě opět jezdí vlaky

18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném… »

Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveništěSmíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště

8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika